Sunday, May 31, 2009

Aksi Panas!!!

Huhuhu. Saja aku bg title mcm tu. Malam semalam aku ngan rakan2 band (Mr.Ymi dan Mr.Raem) praktis kat satu lokasi yg dirahsiakan..huhuhu..Bukan Beaufort Rock City aaa. Oleh sebab tmpt tu dirahsiakan, maka gambar pun tak dpt la aku nak paparkan.

Ni praktis nak perform kat kenduri kahwin Jairo 5 Jun nnti. Biasa kalau praktis kat Studio Beaufort Rock City, Jairo yg review dalam blog dia. Dia yg selalu review. Kali ni Jairo tak ikut serta. Paham2 je la, inai tgh merah menyala. Huhuhu. So, aku jadi tukang petik gitar bass la pula.

Dulu2 aku belasah bass gak, masa main ngan band lama Deathrobe (Death Throb)/Neurosis. Gambar kat atas ni tahun 93, era Death Metal arghhh arghhh...huhuhu. Balik sekolah terus gi jamming. Yang baju biru tu abg aku, Mr.Hashim. Tgh goreng gitar masak kicap tu Mr.Ymi dan pukul tong drum tu Mr. Raem Jordison. Dan yg tgh petik guna jari tak pakai plectrum ala-ala Harris or Burton tapi pakai tshirt Deicide kunun berangan jadi Benton tu aku la tu...huhuhuhu. Ramping betul aku masa tu..huhuhu...

Kali ni aku kena handle bass + vokal sekali pula...adui.. Kalau vokal jenis distort aku tak kisah sangat..ni clean vokal. Aduiii....panas...panas...huhuhu. Ye la, tak kan la nak bawak lagu Metal arghhh arghhh kan kat kenduri kawin. Nnti apa pula makcik2 yg tgh prepare potong bawang, kentang, daging kat dapur tu kata. Dah lama dah tak nyanyi/aksi kat kenduri kawen. Dulu2, masa darah muda selalu la.

Antara lagu cover yang bakal dibawa malam tu nnti: Jerangkung Dalam Almari, Menara Kesesatan, Manusia Reptilia...errr Semalam Yang Hangat (huhuhu) dan permintaan khas pengantin..So Lonely. Ada lg, tp tak kompom. Masa yg diberi untuk beraksi selama 30 minit. Hmm... Errr... Hentam saja lah labu!!!!

9 comments:

  1. lagu joget tak der ker?...dah lama tak berjoget lambak kat kenduri kawin...haha..

    ReplyDelete
  2. tak de la bro.
    jadi tak de la joget...huhuhu

    ReplyDelete
  3. aku nak nyanyi lagu search bleh ka bro?

    ReplyDelete
  4. -nak nyanyi gi karaoke la..huhuhu
    -righthanded semua..sori

    ReplyDelete
  5. wah pengantin mintak So Lonely Loudness ye? huhu

    ReplyDelete
  6. -yup. so lonely loudness. huhuhu.

    ReplyDelete