Friday, May 15, 2009

Aliph

Ada apa ngan kasut ni? Ntah la. Abang-abang aku pakai kasut jenama ni sekitar 80an dulu (zaman apa lagi kalau bukan zaman rok..yeah Search rules!!). Tengok gambar ni (ambik dari mudah.my, tuan punya en. mistio vintage yang ingin menjualnya, lokasi=Selangor).

Masa kasut ni famous, kaki aku masih lagi dalam lingkungan size 10 untuk kanak-kanak. Huhuhu. Korang fikir aku muat ke pakai kasut ALIPH ni masa tu? Memang aku harap dapat pakai masa tu pattern mcm dlm gambar tu, jenis high cut. Hakikatnya aku hanyalah seorang budak lagi masa tu, dan untuk memiliki kasut yang sebegini memerlukan saiz fizikal yang besar. Kalau aku beli gak, confirm macam si Ronald McDonald. Terpaksa la kaler hidung ngan kaler merah. Ok, pada tahun 1987, aku berjaya memiliki sepasang kasut jenama kegilaan rockers ni....yeah. Nak tau macamana? Aku tak de gambar kasut aku tu, tapi baru-baru ni surf kat Mudah.my, aku ternampak la kasut yg sebijik macam aku punya tu. Ni gambar dia (tuan punya= en.Putra, yg nak jual kat mudah.my, lokasi Selangor).

Bangga gile ada kasut ni dulu. Walaupun kaler yg aku tak suka (light purple, tapi kat gambar ni dah jadi mcm pink pula. Dan rasanya mcm utk budak pompuan je..huhuhu), tapi kira orait la. ALIPH beb. Kira complete la bagi aku untuk aku digelar sebagai seorang rocker (walaupun umur tak mengizinkan..huhuhu). Setakat ni (15 mei 2009, 12.00p.m) ada lebih kurang 8 pasang kasut ALIPH yg dijual kat mudah.my ni. Korang bleh cek la kat http://www.mudah.my/ . Ni satu lagi pattern yang aku berkenan sangat dulu (milik en. KuYau, lokasi=Perak).

Dan yang ni pula dijual oleh en.Iqtar (lokasi= Selangor). Kalau korang gi cek kat mudah.my ni, jgn terkejut la ngan harga yang gila babeng punya. Dulu kan harga puluh-puluh je. Sekarang dah tus-tus. Nasib baik tak riban. Huhuhu. Tapi sekarang aku dah tak minat sangat la, kalau murah, maybe aku beli gak. Huhuhu. Ok la. Rok terus rok.

14 comments:

  1. aku ndak pernah ada kasut aliph.... bata adalah huhuhuh aliph bata

    ReplyDelete
  2. jairo...aliph tu co. bata la yg punya...dia mmg saja kot taruk aliph bata...hehe..

    Aku aliph tak der...mak bapak org susah...tapi sekolah pakai warrior high cut...tak pakai warrior kira tak cukup rock la zaman tu...hehe

    pastu kumpul2 duit raya...mampu la beli diadora yg Search pakai tu..jadi la..

    ReplyDelete
  3. berteromber hahaha diadora search tu aku sempat pakai.. hehehehehe tapi kasut warisan dari kazen aku hehehehe

    ReplyDelete
  4. aku kasut zmn kecik2 dulu plng berjenama pallas jazz saja, pi skolah pakai kasut yayasan sabah atau warrior hi-cut...

    ReplyDelete
  5. smart gak...bro' yg kaler pink 2 tuk prmpuanka? hehe...

    ReplyDelete
  6. Salam sejahtera.
    Apa khabar? Anda dijemput untuk melayari dan menjadi ahli Laman Web Komuniti Membakut:

    http://www.membakut.info

    Penyertaan anda amat dialu-alukan.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  7. ijau, jairo, berteromber
    yeah..semua kasut yg disebut tak bleh lawan kasut BATA tapak hijau tu. huhuhu. BATA baru rules!!

    julia
    ye la kot.

    Webmaster Membakut
    arigatou atas pelawaan anda

    ReplyDelete
  8. aliph aku tak pernah pakai
    tapi ni kasut memang legend

    ReplyDelete
  9. ermm tgk harga takut wei hahaha mmg giler la dorang ni..saiz kecik tp harga giler babeng

    ReplyDelete
  10. deaf_angel
    betul tu deaf, legend.

    matakucing
    tu la pasal. letak harga tak ingat punya. tapi aliph yg ko dpt tu nmpk baru lg. ada lg tak? huhuhu.

    ReplyDelete
  11. kasut yg penuh ngan kenagan..
    zaman rock kapak mmg top kasut ni..

    ReplyDelete
  12. nk jual sms saya 0124858081

    ReplyDelete