Wednesday, May 27, 2009

Rino

Tengok gambar ni...

Ni skuter Honda tau. Nama dia kalau kat Jepun Honda Crea Scoopy.
Tapi untuk pasaran luar Jepun nama dia jadi Honda Metropolitan (US), Scoopy (Australia) dan Jazz (Canada..kat tempat kita Jazz ni keta kan).
Macamana cun?
Aku suka betul dia punya design ni.
Tapi malang skali...kat Malaysia ni takde jual.
50cc je ni, bleh la ulang alik dari rumah ke kedai.
Tak laju?
Aku bukan mat rempit.
Kedai ngan rumah aku pun tak jauh mana.
Tapi tu la kan..tak jual kat Malaysia. Huhuhu..

Cuba tengok yang ni pula...

Aik???
Lebih kurang je design ngan Scoopy/Metropolitan tadi.
50cc gak dan ada jual kat Malaysia.
Huhuhu.. ni sudah bagus.
Ni la skuter keluaran Demak.
Nama dia Rino.
Ada dua kaler je..errr pink dan kuning.
Aku tak kisah la brand dia.
Yang penting bleh bawak gi kedai/pasar. Huhuhu..
Harga lebih kurang RM3K.
Ada rezeki..ada la tu nnti. Huhuhu.

16 comments:

  1. gua pakai kapcai buruk yamaha 100 sports ajer untuk buat gi kedai..tapi sekali tayar pancit berbulan tak bergerak...malas giler nak bukak tayar...nak menolak...kedai motor jauh pulak..adoi...

    ReplyDelete
  2. tukar nanti ngan honda wave merah nak...???

    ReplyDelete
  3. - ijau cat sendri la..huhuhu
    - cumil?? org punya blog atau skuter tu? huhuhu
    - gua blum ada aset 2 tayar ni lg bro, nak beli moto2 jenis kapcai..err gua takut gua jd mat rempit pula nnti huhuhu
    - wah, nak tukar terus tu..huhuhu.. bleh buka kelab ni...kita convert Rino ni jd Honda Scoopy nak??

    ReplyDelete
  4. 1st cumil skuter...
    2nd cumil bru owner blOg nie...
    hehehe

    ReplyDelete
  5. kapcai brand 'tinggam' <- rare species

    ReplyDelete
  6. cantik...ni kira revolusi pasola kape hahaha

    ReplyDelete
  7. aku nak yg warna pink....

    ReplyDelete
  8. smoga impian tercapai bro..
    vroom vroom...

    ReplyDelete
  9. have bike will travel!

    brommmm!brommmmmm!

    ReplyDelete
  10. - makasih ustajah
    - "tuju-tuju, tinggam terlaknat!!"-Tinggam, AS-SAHAR
    - aku rasa lebih kurang gitu la matakucing
    - warna kalas
    - Deaf san, arigatou
    - Err..Gayour, Travelling Agency..huhuhu..

    ReplyDelete
  11. hi Takilala, saya sudah search skuter rino ni, tiada maklumat di internet. minat sama skuter ni, boleh beritahu lebih maklumat, syarikat/brand, harga dan tempat yang jual di malaysia. timakasih

    ReplyDelete
  12. Try search @official website DEMAK. Saya dpt gambar2 ni pun dari website tu.
    http://www.demakmotor.com

    ReplyDelete
  13. hey, thanx a lot Takilala

    ReplyDelete
  14. demak rino ni tahan ker??...

    ReplyDelete