Monday, July 20, 2009

RH Singles & ... / おくりびと (Okuribito) a.k.a Departures

RH Singles & ... merupakan himpunan rilisan singles penyanyi/pelakon Ryoko Hirosue. Siapa dia ni? Dia ni pelakon drama/filem dan model kat Jepun tu. Bakatnya mula dicungkil seawal usia 14 tahun melalui iklan P&G. Juga dikenali sebagai duta NTT DoCoMo. Aku minat betul kat minah Jepun ni. Sejak aku tengok cerita Beach Boys kat TV3 dulu. Lepas tu aku mula la cari drama-drama Jepun. Cerita Beach Boys ni kalau ada masa aku tulis la nanti. Ok, tape ni kan bukan aku yang beli, tapi aku bayar. Abang aku la jumpa kat Sandakan masa tu. Aku tak ingat la tahun bila. Maybe 2002. Aku terus la sound dia suruh beli. Tengok gambar pun bleh tau lagu-lagu yang minah ni nyanyi bukanlah dari keluarga metal. Huhu. Lagu yang lebih kepada J-pop. Aku rasa aku minat muzik J-pop ni pun sebab aku selalu layan drama Jepun dan anime. Drama/anime Jepun kan biasanya ada opening dan ending songs. Sekali tengok maybe tak melekat la kan. Drama Jepun biasanya 12 episode. Biasa la kan, bila dah dengar selalu jadi best la kan. Aku suka tengok gambar kat atas ni. RH Singles & ... (aku tak tau apa maksud 3 dot tu) menampilkan 14 buah lagu. Tengok kat gambar ni la untuk list lagu. Diedarkan oleh Warner Malaysia untuk pasaran Malaysia. Kalau kat Jepun dah tentulah Warner Jepun. Huhu. Kalau nak dengar kat youtube ada. Aku malas nak paste kat sini.

Ok, next:


Betul la Portdy..cerita ni memang best..huhu.
Klik kat
sini kalau nak baca review cerita ni. DVD ni aku jumpa masa cari stylus turntable Sabtu lepas. Aku bagi two thumbs up utk cerita ni. Memang recommended habis.

p/s: Portdy... aku suka babak Daigo balik dari urus jenazah reput tu, lepas Daigo mandi kat kedai mandi tu, masa dia nak makan malam tu..huhu..

11 comments:

  1. takilala-san,
    huhuhu part tu memang kelakar ah! fobia Daigo...

    ada satu part malam krismas yang Daigo,bos dia sama secretary tu makan ayam goreng kan...
    esoknya mybetterhalf mengidam nak makan ayam goreng drumstick macam tu, kami beli 2 kilo, goreng kunyit dan susun tinggi macam dalam citer tu hehehe....buleh gitu?

    I'm glad that you loved it , Takilala-san, so untuk kengkawan yg lain sila carik ini dvd. Recommended! four thumbs up!

    (sambil angkat 2 ibu jari susun sebelah 2 ibu jari Takilala...)

    ReplyDelete
  2. ak ska gak tgk crita beach boy ne.. sebab ada takashi sorimachi (ak minat mamat ne)..haha lagi2 sorimachi ne blakon dlm crita Great Teacher Onizuka..hehe

    ReplyDelete
  3. daisho ada jual ka? hahaha

    (mcm muka pelakon AV je...)

    ReplyDelete
  4. eleh...Maria Ozawa rulesssss!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Portdy..maksud aku part lepas Daigo muntah kat sinki tu la..ala part yg nyum nyum tu..huhu..geram siak aku tgk ryoko..huhu..part ayam goreng tu buat aku lapar, sedap gile diorg mkn.

    sahm, peminat Takashi rupanya ko ni..huhu

    ijau, DAISO..bukan Daisho huhu..mana ada jual sana, MD kosong ada la.

    berteromber, Maria Ozawa??? Maria Mercedes lagi rules..huhu..tu LP Poiso n aku dah riki kat ebay..gile mahal seh. auu..

    ReplyDelete
  6. Takilala
    part tu rupanya...
    kau memang pervert la Takilala...huhuhu.

    bukan ke "awek" yang jadi jenazah masa mula2 cite tu lagi lawa? ha ha ha !

    ReplyDelete
  7. Portdy san. Ya, tu part la yg aku maksudkan..huhu. Tapi tu "awek" mmg cun woo..huhu.

    ReplyDelete
  8. maria ozawa? risa coda lagi notti...

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. wuuuuu takashi + yutaka!!uhuk..windu plak nak tgk beach boys!

    ReplyDelete
  11. Cikgu Wiween, Beach Boys punye cite best sgt2..huhu

    ReplyDelete