Friday, October 2, 2009

Nikon D5000

Kawan aku mintak aku suruh tulis post ni. Baru-baru ni (6 hari sebelum raya) rumah kawan baik aku (nama terpaksa dirahsiakan, kepada pengomen yg tau siapa dia, please jgn tulis di ruangan komen tu ok) telah dipecah masuk pencuri. Masa kejadian beliau belum balik dari kerja lagi. Dan salah satu barang beliau yang hilang ialah kamera DSLR Nikon D5000.Spesifikasi kamera yang hilang tu seperti berikut:

a) Body Nikon D5000, Serial No: 8002815
With accessories :
Screen/LCD Protector
AN-DC 3 Strap
Nikon Camera Bag
8G SDHC memory card
Accessories Shoe Cover
DK Rubber eyecup
Body Cap
DK 5 eyepiece Cap (Pecah sikit)
ML-L3 Remote Controller

b) NIKON AF-S DX Nikkor 18-55mm with Tama UV filter

c) NIKON AF Zoom Nikkor 70-300mm with Tama UV Filter

d) lain-lain yang terdapat dlm bag Nikon tu: blower, berus kecik, lens tissue dan cleaning cloth

Semua benda-benda yang disebutkan tadi ada dalam beg tersebut, kecuali: MH-23 Quick Charger, EG-CP14 Audio/Video Cable dan UC-E6 USB Cable.

So, kepada sesiapa (aku rasa lokasi masih lg kat KK) yang ditawarkan kamera jenis yang sama secara 'black market' (ataupun maybe yg terbaca post ni dah terbeli ke), sila tinggalkan emel anda (di ruangan komen) di blog ini untuk dihubungi. Terima kasih.

4 comments:

  1. mcm aku komen waktu raya tu, cuba rajin2 check mudah.my ke lelong.com.my ke... kot2 strike jackpot!

    tp klu sipencuri tu guna sendiri, hobi fotografi jugak? haha... payah la~

    ReplyDelete
  2. bro ko nak tshirt wings tu ker..aku maybe tak pergi..kalau ko nak nnt aku kirim kat mmbr aku, apa2 text aku 0163560446. tq

    ReplyDelete
  3. harap fren ko ni sabar dan dapat kamera ganti tak lama lagi

    ReplyDelete