Saturday, June 20, 2009

Penerbangan Enam Ratus Enam Puluh Enam

Aku: Iron Maiden Flight 666 ada?

Cashier Speedy@1Borneo: Ada (sambil angguk). Nor (bukan nama sebenar, aku taip je sebab dah tak ingat nama apa dia panggil..huhuhu) ko ambil CD Iron Maiden yang cover dia kapal terbang tu. Huhuhu. Aku masa tu tengah pegang CD Search yang gambar topeng bnyk2 tu (apa ke nama album kompilasi tu, Search Terbaik ke kalau tak silap), dengar je dia kata ada, huhu, terus gi letak balik tempat asal CD Search tu.

Flight 666 aku punye ni Malaysia punya press (distribute oleh Warner Music). Harga kat Speedy RM43.90. Masa beli ni sempat la sembang ngan cashier dia, tanya samada versi DVD dan Vinyl pihak Warner Malaysia ada distribute ke atau tak kat Malaysia kan. Dan jawapan..tak de bro. Huhuhu. Aku tak pasti dia jawab tu betul ke tak. Tapi rasanya betul lah tu. Ni gambar inlay CD Flight 666.Ada beza tak ngan yg press EU? Rasanya sama je kan.
Kat CD dia print mcm ni.
Ada tulis Warner tu. Ni kes buat aku ingat aku tak jadi beli enhanced CD Fear of the Dark tu hari bila nampak Warner distribute, bukan EMI. Ingatkan kena pirate ke apa. Nasib baik la Mr.Berteromber kata WEA skang ni dah ambik alih distribute EMI nye produk kat Malaysia ni. Thanx for your info bro. Tapi FOTD tu aku sampai skrg tak jd beli, sebab lain2 koleksi IM enhanced aku semua EMI nye print kat jewel case (Malaysia + 3 EU). Tak best la kan tiba2 je ada 1 logo WEA dlm set 12 tu (tak termasuk yg interview tu)..huhuhu. Nak beli yg kepala tu dah alang2 tinggal satu je kan. Baik teruskan je beli satu2.

Satu benda yang buat aku benci sangat2 bila beli Malaysia punya press ni ialah:
Ada ke letak stiker-ori bodoh tu kat dalam. Bodoh betul. Letak la kat jewel case. Ni kalau bukak confirm koyak or tinggal saki baki krom tu. Ni la benda paling bodoh yg slalu aku jumpa. Org nak tengok cover la bodoh. Huhuhu.

Ni gambar yang paling aku suka dalam CD ni.DVD deluxe edition nye Flight 666 tu aku ada order, tp tak sampai2 lagi ni. Tapi tak pe, biar lambat, asal ada..huhuhu. Ntah la kan CD Flight 666 ni mcm lain skit la dari diorg nye rilis live yg lain2 tu. Masa pasang kat sirion-wannabe aku tu rasa mcm nak nyanyi skali ngan crowd dlm CD tu, konon menyaksikan skali la kan tour tu..huhuhu . Terasa beb, terasa. Apalagi kalau pernah tengok dan ada skali kat dalam tu. Huhuhu. Bila la bleh tengok betul2 diorg nye LIVE depan mata.

Masa Napalm Death turun KL 2001 ke Kreator, dah tak ingat mana satu, lepas abis gig tu emcee dia kata nnti organizer nak bawak Iron Maiden plak turun. Tapi mcm biasa la kan, kalau kat Malaysia ni kena tunggu flyer kluar dulu, baru bleh caya kan. Ni mcm kes Carcass nak turun last year, nasib baik la tak tempah tiket flight awal2. Tup2 tak jadi. Next target, aku nak dptkan vinyl pula utk Flight 666 ni. Ok la, nak layan baby Maira jap.

8 comments:

  1. mati2 aku ingatkan yg dvd sdh smpi... rupa2nya cd audio. pembetulan, bkn 'pesawat' tp 'penerbangan'

    ReplyDelete
  2. huhuhu..aku mmg suka menyalah translate kan... huhuhu..sudah diubah atas permintaanmu huhuhu

    ReplyDelete
  3. ada masa nnti kompom aku sambar sabuting~ wlupun m'sia press, ori jua bah!

    ReplyDelete
  4. sabo..sabo..(sambil mengurut dada)

    ReplyDelete
  5. -sambar, jgn nda disambar tanganya

    -berteromber, lu ambik kunci kereta, start kereta dan pecut ke kedai kaset dengan kadar segera...huhuhu

    ReplyDelete
  6. up the irons huhu
    sejak aku dapat cd ni dan convert masuk mp3 aku, masih tak jemu2 dengar sambil dalam bas atau jalan kaki huhu

    ReplyDelete
  7. Deaf, 110% stuju ngan ko..huhuhu

    ReplyDelete
  8. bah, anu dvd ltd edition bila mau review? dangki ku eh!...

    ReplyDelete