Tuesday, December 6, 2011

Nevermind 20th Anniversary

Aku teringat ada seorang kawan aku tu kata "Nirvana? Satu lagu ni je best...Smells like teen spirit" sambil tunjuk kat lirik lagu tu yg kena siarkan dalam satu majalah apa ntah tahun 91 or 92...dan aku pun masa tu kata oooo je la. Tapi ntah macamana ada sorang kawan ni lagi dia bawak tape Nirvana album Nevermind ni dan kata satu album ni lagu dia best. Tak ingat tahun bila, tapi rasanya macam 93. Lepas tu baru la kenal ngan band-band yg seangkatan dengannya (Pearl Jam, Alice in Chains, etc.).


CD album ni mmg aku takde sebelum ni. Kebetulan tahun ni kena rilis pulak versi 20 tahun. Kenapa sampai tiga keping? Yang pertama (yg ada sticker Tune Talk), Speedy tengah offer beli 2, rm50 (utk cd yg terpilih, yg berharga rm29.90). Masa tu aku tak jumpa lagi yg dua keping dalam gambar tu. So, beli la. Yang kedua (Deluxe edition), aku beli sebulan lepas tu. Beli sebab aku suka bentuk digipak. Lagi pun ada dua cd dengan lagu-lagu unreleased. Dan yang last sekali, yang dapat tshirt (beli sebulan selepas deluxe edition). Yang ni semata-mata nak dapatkan tshirt.

CD or inlay yg ni sama macam yang 1st aku beli. Cuma casing je dia guna yg ada cop Warner (mungkin sebab casing asal pecah). Tshirt sama macam yang asal, cuma beza sikit je, kat depan ada logo 20 tahun dan kat belakang ada tulis 20th Anniversary dan font tajuk-tajuk lagu yang kecik sikit.
So itu sebab la sampai ada tiga keping. Balik nanti aku try ambik gambar yg deluxe tu. Ok. Nevermind. :)

4 comments:

  1. ijau...mcm biasa, yg best bnyk hilang/pindah milik

    berteromber...riak kasetwi

    ReplyDelete
  2. Sebelum keluar yang deluxe editionnie. Memang payah nak dapat. Aku punyapun akau beli kat shopping mall kat tengah-tengah bandar jakarta 4 tahun lepas.Hari tu yang deluxe pun keluar baru-baru melantun jugak harga dia.

    ReplyDelete