Wednesday, December 7, 2011

Keras Tangan

Tak ingat mana satu...majalah Gila-Gila or Gelihati yang kluarkan tajuk "KERAS TANGAN" tu. Tapi bab tu aku suka baca sebab idea dia macam-macam dan pelik-pelik belaka.

Ilham dari tu, aku nak campurkan tshirt + bingkai gambar. So hasilnya seperti gambar di bawah. Yang ni benda yang aku dah keras-tangankan.



Bahan-bahan yang diperlukan:

1. Tshirt yg ada design.
- Aku guna dari tshirt yg dah tak sedap dipakai, member beli kat bundle tapi besar sangat, dia tolak kat aku, RM5 je. Aku pakai pun besar. Pit-to-pit 23inch...aku tak muat, longgar dan tak selesa.

2. Bingkai gambar.
- Cari kat kedai-kedai yg jual barang-barang hiasan rumah. Murah je, bergantung pada saiz dan pattern. Aku beli kat KAISON, rm 9, size A5.

3. Gunting/gam
- Yang ni secukup rasa. Gam apa-apa pun boleh, asal boleh lekatkan baju yg dah dipotong ke papan bingkai. Kira yang ni kos overhed la, RM1.

Cara nak buat.....gunting je baju tu ikut frame, pastu tampal kat papan frame. Habis.

Total, RM15. Tu pun bergantung pada design yang korang nak bingkaikan.

....sori la, terlupa nak ambik gambar kerja sebelum kejadian. Next time aku tunjuk satu-satu, tu pun kalau rajin...PIS

6 comments:

  1. adik ipar aku ada buat camni...t-shirt led zep IV...nanti balik kampung aku snap gambo...

    ReplyDelete
  2. haha cun... rasa macam nak buat kat baju IRON MAIDEN (single sided)

    ReplyDelete
  3. mana la aku bubuh tshirt "larian demi kemanusian" anjuran PBSM aku ni...

    ReplyDelete
  4. mari kita gunting baju ramai2!! hahaa..

    ReplyDelete